Bijna 16.000 studenten sjansten met docent

Daarnaast bleek uit het onderzoek dat grofweg 27.000 studenten ooit in het schoolgebouw seks hadden. Van deze studenten had 7 procent bovendien ooit sjans van een docent. Volgens de onderzoekers kan hier voorzichtig uit worden geconcludeerd dat ongeveer 2.000 studenten ooit seks hadden met hun docent op hun universiteit of hbo-instelling. De absolute aantallen studenten zijn overigens berekend. Aan het onderzoek deden namelijk slechts 520 studenten mee.

Maagd

Uit de eerdere enquête van Punt bleek al dat 17 procent van alle Avansstudenten maagd is. Vorig jaar was dat nog 14 procent. Maar destijds werd de vragenlijst niet aan het begin, maar pas aan het eind van het studiejaar ingevuld. Hieruit kunnen we met een beetje fantasie concluderen dat 3 procent van de studenten nog dit studiejaar wordt ontmaagd.

Andere uitkomsten van De grote Studenten Lifestyle enquête kun je terugvinden in Punt03 die momenteel in de bakken van Avans Hogeschool ligt. Ook online kun je door het onderzoek bladeren. [CT]