Facebook voor kleuters

Huiswerk

MaxClass is een privé sociaal netwerk waarop scholen contact kunnen onderhouden met klassen, maar ook ouders elkaar beter kunnen leren kennen. Ook is het voor ouders makkelijker om betrokken te blijven bij de school van hun kinderen. Leerlingen kunnen elkaar berichtjes sturen over bijvoorbeeld hun huiswerk.

Op MaxClass kunnen groepen opgezet worden, berichten verstuurd, documenten, foto’s, kalenders en roosters geplaatst, maar er kan ook live gechat worden of gereageerd op een forum. Alles wat op een bestaand sociaal netwerk als Hyves ook kan.

Privacy

Het nieuwe netwerk onderscheidt zich op het gebied van privacy en inhoud. ‘Geen vrijblijvende berichtjes die zonder respect voor privacy op het internet komen, maar zinvolle, gestructureerde maar ook leuke communicatie’, aldus initiatiefnemer Michiel Klønhammer in een persbericht.

MaxClass is vanaf 12 november online. [SW]