De zeven aanwezige ICT-bedrijven gaven ’s ochtends aan een bomvolle collegezaal te kennen wat ze doen en wat ze zoeken. De vierdejaarsstudenten kregen aansluitend een sollicitatietraining. Die mochten ze meteen toepassen tijdens speeddates met de bedrijven. De tweedejaarsstudenten konden bij de kraampjes kennis maken met het zakenleven. ‘Twee bedrijven kende ik al, de andere waren nieuw voor me’, vertelt Bob van Hees.
Connecties maken
Hij zag het nut wel in van het rondlopen tussen de marktkraampjes. ‘Je maakt een praatje en stelt je voor. Het is toch handig om al wat connecties te maken. Het is leuk om ook van de kleinere bedrijven te horen wat ze doen en om te zien hoe gedreven ze zijn.’ Op de tafels lagen stageopdrachten klaar, waarmee vierdejaarsstudenten bij de bedrijven aan de slag konden. ‘Dat zijn een soort advertenties om op te solliciteren’, meldt Tim van Breda. ‘Je merkt wel dat ze studenten zoeken en aan je proberen te trekken. Dat maakt het wel leuk.’ [EvG]
Punt. Of had jij nog wat?