Internationaal afstuderen met b2fair

Afstudeerders

Het partnerschap is vooral interessant voor afstudeerders die voor een bedrijf een entree op een buitenlandse markt aan het voorbereiden zijn. Studenten kunnen dan de internationale contacten leggen met behulp van matchmaking van b2fair.

Matchmaking

‘Dat gebeurt bijvoorbeeld op internationale beurzen. Daar worden contacten gelegd. Alle bedrijven die interesse hebben, komen in een catalogus te staan. Studenten van onze opleiding zouden bijvoorbeeld kunnen helpen met het opstellen van bedrijfsprofielen of in het bij elkaar brengen van de juiste bedrijven’, legt docent Ton Klerks uit. Hij was verantwoordelijk voor de eerste contacten met b2fair, die uiteindelijk hebben geleid tot een samenwerking met het platform.

Ook uitvoering

‘B2fair past heel goed in ons afstudeertraject omdat de afstudeerders niet alleen in de plannen, maar ook bij de uitvoering betrokken kunnen worden’, zegt de docent. Ook willen steeds meer studenten internationaal stage lopen. ‘Daar kunnen we met dit platform mooi op inspelen’. Studenten kunnen door middel van b2fair wereldwijd een stageplaats zoeken.

Symposium

Tijdens een vorige week gehouden minisymposium werd uitleg gegeven over de mogelijkheden voor studenten en bedrijven. Volgens Klerks worden de mogelijkheden nog onderschat: ‘Veel bedrijven zijn terughoudend. De komende tijd gaan we de ondernemers in de regio hier echt warm voor maken.’ [MG]