Legoschoolstrijd met pompende beats

De regiofinale van de First Lego League bij Avans wordt elk jaar grootser. Dit jaar kon geen enkele student of medewerker die op vrijdag in het gebouw aan de Hogeschoollaan was om de wedstrijd heen. De pompende beats, verzorgd door een professionele dj, kwamen je van verre tegemoet. Ook de rondrennende scholieren waren lastig te ontwijken.

In de Plaza stonden verschillende wedstrijdtafels waar groepjes van acht scholieren het tegen elkaar opnamen. Allemaal hadden ze met technisch lego een robot gemaakt die bepaalde opdrachten moest afwerken.

Wereldkampioenschap Verenigde Staten

In de Serre stonden de twee finaletafels. Na het middaguur werd hier gestreden om een plaats in de Beneluxfinale en, wie weet, een plaats op het wereldkampioenschap in de Verenigde Staten. Als bij een ware schoolstrijd stond iedereen aan te moedigen, inclusief spandoeken. De finale werd begeleid door de twee presentatoren die ook de landelijke finale onder hun leiding hebben en met Avansmedewerkers als scheidsrechters.

Uiteindelijk zijn het Juvenaat en het Mollerlyceum uit Bergen Op Zoom en De Radonkel uit Raamsdonkveer door naar de Beneluxfinale op 19 februari in Kerkrade. [AR]