Lezing over vrijheid van meningsuiting

Afgelopen juni is Van Reijen aan de Universiteit van Tilburg gepromoveerd op het onderwerp ‘Het Argentijnse gezicht van Spinoza. Passies en Politiek.’ Tijdens de lezing gaat de Avansdocent in op Spinoza’s argumenten voor de vrijheid van meningsuiting.

Debat

In de discussie over vrijheid van meningsuiting in Nederland valt Spinoza’s naam regelmatig, zonder dat men precies weet wat hij precies heeft geschreven en bedoeld. Van Reijen legt in haar lezing uit hoe Spinoza in het actuele debat kan helpen om begrippen af te bakenen en te verhelderen, goede argumenten te geven en denkfouten te corrigeren.

De lezing vindt plaats op dinsdag 30 november van 15.00 tot 17.00 uur aan de Hogeschoollaan in Breda en is toegankelijk voor alle studenten en medewerkers van Avans. [SW]