Niet te licht denken over deeltijd studeren

Website

De nieuwe website, www.avansdeeltijd.nl, is sinds vorige week online. Op deze website kunnen mensen die erover denken deeltijd te gaan studeren aan Avans, een motivatietest doen. Deze test meet of de deelnemer onbewust voldoende gemotiveerd is om de opleiding af te maken. De werkelijke drijfveren en weerstanden bij de potentiële deeltijdstudent worden in kaart gebracht.

Avans heeft gemiddeld ruim vierduizend deeltijdstudenten per jaar rondlopen. Tot nu toe was er geen speciale campagne voor deeltijdstudenten. Informatie en communicatie waren er vooral op gericht om te kijken of iemand al genoeg voorkennis had om met een deeltijdopleiding te starten. De focus ligt nu voor het eerst ook op motivatie.

Eerlijk

‘We benadrukken in deze campagne dat in deeltijd studeren niet makkelijk is’, legt projectleider Kim Roelofs van de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken uit. ‘We willen eerlijk communiceren, want mensen moeten niet te licht denken over studeren naast een vaste baan. Je moet veel aan zelfstudie doen en af en toe zul je er ook dingen voor moeten opgeven.’ [LJ]