Oud-student opvolger Halsema?

Groot nieuws gisteren: Femke Halsema is bezig aan haar laatste termijn als fractieleider van GroenLinks. De partij moet dus op zoek naar een opvolger en volgens de Volkskrant is Jesse Klaver, oud-student Social Work in Den Bosch een van de kandidaten.

Fors cv

‘Hij komt letterlijk net kijken in de Kamer: hij werd op 9 juni gekozen. Maar Klaver krijgt het 'spel' snel door. Hij is pas 24, toch heeft hij al een fors cv opgebouwd, met functies bij de jongerenclubs van het CNV en, uiteraard, GroenLinks. Naarmate Halsema haar vertrek langer uitstelt, of alsnog verdaagt als verkiezingen al te plots aandienen, kan Klaver groeien’, schrijft het dagblad.

Naast Klaver worden ook Tweede Kamerlid Jolande Sap en Kathalijne Buitenweg genoemd. [AR]