Strengere controle op parkeren Amphia

Deeltijd- of duale studenten die pas later op de dag les hebben, kunnen vaak de parkeerplaats van Avans in Breda niet meer op omdat die dan vol is. Voor die groep studenten is er de mogelijkheid om te parkeren bij het naastgelegen Amphia Ziekenhuis. De studenten kunnen dan een gratis uitrijkaart ophalen bij de receptie van Avans.

Overlast

Van deze mogelijkheid wordt zo veel gebruik gemaakt, dat het overlast veroorzaakt bij het Amphia Ziekenhuis. Daarom gaat Avans beter controleren bij uitgifte van de gratis uitrijkaarten. Degenen die om een gratis uitrijkaart komen vragen, moeten aantonen dat ze al op de parkeerplaats staan (een parkeerkaartje overleggen) en dat ze deeltijd- of duale student zijn.

Als de overlast blijft, overweegt Avans om andere maatregelen te nemen zoals: uitrijkaarten alleen maar vanaf een bepaalde tijd uitgeven of het aantal uitrijkaarten per dag beperken tot een voor Amphia aanvaardbaar aantal. [AR]