Teeven en Albayrak naar Avans Breda

‘Fred Teeven had ik al vóór de kabinetsformatie gevraagd’, vertelt Ad Schenkels, relatiemanager bij Integrale Veiligheid (IV). ‘Sterker, op de dag dat ik een afspraak met hem zou hebben, moest hij ineens naar het bordes.’ Zowel Teeven als Albayrak zullen in Breda komen spreken over veiligheid in de brede zin van het woord.

Nationaal veiligheidsvraagstuk

Teeven gaat op maandagavond 20 december in op een door hem zelf gekozen nationaal veiligheidsvraagstuk, waarbij hij de (on)mogelijkheden van een integrale aanpak zal toelichten op grond van zijn eigen opvattingen en ervaringen. Een select groepje excellente studenten van de opleiding zal met de staatssecretaris de discussie aangaan.

Het bezoek van Nebahat Albayrak staat gepland op 24 januari. Het is de bedoeling dat zij voornamelijk het gesprek aangaat met vrouwelijke IV-studenten.

Vrouwelijke rolmodellen

‘We zien in onze opleiding dat er een tekort is aan vrouwelijke studenten. Dat is niet alleen slecht voor de opleiding maar ook voor het werkveld’, vertelt Schenkels. ‘Door vrouwelijke rolmodellen naar Breda te halen, willen we laten zien dat Integrale Veiligheid wel degelijk iets is voor vrouwelijke studenten. Wie kun je dan beter laten komen dan de oud-staatssecretaris op dit gebied’, legt Schenkels de komst van Albayrak toe. [AR]