Jouw internetfilmpje op het witte doek

Upload Cinema is een landelijk concept en is onder andere gericht op jonge en creatieve mensen. Filmhuizen en beeldcultuurcentra vertonen rondom een thema filmpjes voor een groot publiek. Studenten hebben twee euro korting op de normale entreeprijs. Zij betalen in plaats van vijf, slechts drie euro.

Eigen deelname

Als student heb je echter niet alleen de mogelijkheid om te komen kijken. Je kunt ook deelnemen aan het evenement door filmpjes op te sturen die te maken hebben met het thema van die maand. Het thema wordt elke maand via internet bekendgemaakt. Een redactieteam maakt vervolgens een selectie uit de ingezonden filmpjes en die worden getoond op het grote doek. Zo kan het zijn dat jouw internetfilmpje straks op het witte doek wordt vertoond.

Hacking Fashion

Deze maand is het thema ‘Hacking Fashion’. Dit thema houdt in dat er filmpjes worden vertoond die gaan over merkwaardige modecreaties op de catwalk. Van haute couture tot zelfgemaakte kostuums: alle modecreaties zijn toegestaan.

De eerstvolgende editie van Upload Cinema vindt plaats op donderdag 9 december vanaf 20.30 uur in het Centrum voor Beeldcultuur aan de Reigerstraat in Breda. [JV]