Kies je favorieten van 2010!

In deze zorgvuldig in elkaar gedraaide enquête schotelt Punt jullie zeven categorieën voor. Allereerst proberen we uit te vogelen wat het meest opmerkelijke nieuwsfeit van afgelopen jaar is. Onder de tien gegeven antwoordmogelijkheden onder andere de arrestatie van Joran van der Sloot, de aardbeving in Haïti en het Tilburgse jongetje Ruben dat de vliegtuigcrash in Tripoli overleefde.

“De wissel”

De meest memorabele sportmomenten zijn ondergebracht in de tweede vraag. Daarin kun je bijvoorbeeld kiezen voor de verkeerde wissel van Sven Kramer op de Olympische Spelen of de 10-0 overwinning van PSV op Feyenoord. Bij de derde en vierde vraag draait het meer om de hoofdrolspelers zelf als Punt op zoek gaat naast de persoonlijkheid van het jaar en de in 2010 overleden BN’er die we het meest gaan missen.

Ten slotte kan iedereen kiezen voor de beste film, het beste muzieknummer en het beste nieuwe televisieprogramma van 2010. Oftewel, ben je fan van Inception, Harry Potter of Toy Story 3? Heeft Train, Bruno Mars of New Kids de beste plaat uitgebracht? En mag Penoza, Oh, oh Cherso of Nieuwsuur zich de beste nieuwkomer op televisie noemen.

Nodige discussie

Met name deze drie laatste categorieën zullen leiden tot de nodige discussies in collegezalen en werkkamers. Daar zijn de eindejaarslijstjes tenslotte voor uitgevonden. Maar om te voorkomen dat wij straks worden bestookt met woedende mailtjes – omdat jullie favorieten bijvoorbeeld niet bij de antwoordmogelijkheden staan – kunnen jullie bij iedere vraag ook zelf iets invullen.

Dan rest ons niks anders dan jullie succes te wensen. O ja, en over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. Succes! Klik hier voor de enquête. [CT]