Adjunct-directeur Mark Reijndorp, docenten Marise Khemissi en Lennard Terpsma en studentendecaan Marian Quaak vormden het creatieve team achter het nieuwe spandoek. Daarop is een groep hardlopers te zien die door een finishlint rennen. Erboven de slogan: ‘Wij slagen bij Avans… en jij?’
Normen en waarden
‘We zijn gevraagd of wij als academie dit keer een ontwerp wilden maken’, vertelt Mark Reijndorp. ‘Met een paar geïnteresseerden zijn we in de zomer gaan brainstormen. De opdracht was iets met de normen en waarden van Avans te doen. We hadden meteen bedacht dat het iets uitdagends moest zijn.’
Al snel kwamen de creatievelingen op ‘succesvol zijn’: slagen. Reijndorp: ‘En dan bedoelen we niet alleen je studiepunten halen. Slagen bij Avans is ook vrienden maken, anderen helpen, je rommel opruimen. Het gaat om zowel studenten als medewerkers.’ Uiteindelijk werd het idee vertaald naar het beeld van de hardloopwedstrijd. ‘We zijn erg blij met het eindresultaat. Je ziet diversiteit: mannen en vrouwen, verschillende kleuren. De mensen hebben elkaars handen vast: ze gaan sámen over de finish.’
Avansbreed
Reijndorp en co vonden het erg leuk om een keer heel anders met hun vak bezig te zijn: ‘We moesten Avansbreed denken, in plaats van alleen aan AAFM. Bij onze academie zitten veel vakgerichte professionals. Finance, management en HR-management staan centraal. Creatief en artistiek bezig zijn, brainstormen, nadenken over imago en vormgeving, dat zijn nou niet echt zaken waar wij ons hier dagelijks mee bezighouden. We zijn helemaal losgegaan.’
Behalve het Avansspandoek, heeft de AAFM ook maar meteen even een spandoek voor eigen, intern gebruik ontworpen. Reijndorp: ‘Die staat nu als trots op de afdeling, je ziet het meteen als je binnenkomt. Met de slogan ‘AAFM verbindt People, Planet en Profit!’ raken we de vier opleidingen die we in huis hebben én het sluit aan bij ons nieuwe lectoraat Finance & Sustainability.’ [LJ]
Punt. Of had jij nog wat?