Stem op het beste uit 2010!

Heisa rond Wikileaks

In onze ultrakorte enquête schotelen we in totaal zeven verschillende categorieën voor. In de eerste vraag is Punt op zoek naar hét nieuws van 2010. Daarbij lijkt het vooral te gaan tussen alle heisa rond Wikileaks na het lekken van Amerikaanse overheidsdocumenten en de vliegcrash in Tripoli die werd overleefd door het Tilburgse jongetje Ruben.

In de tweede vraag draait alles rond het meest memorabele sportmoment van 2010. Daarbij gaat de WK-finale van Oranje tot nu toe stevig aan kop. Op gepaste afstand volgt de verkeerde wissel van Sven Kramer op de Olympische Spelen. Bij de derde en vierde vraag kun je kiezen voor de persoonlijkheid van het jaar en de in 2010 overleden BN’er die we het meest gaan missen.

Swedish House Maffia

Ten slotte is er een verkiezing van de beste film, het beste muzieknummer en het beste nieuwe televisieprogramma van 2010. Van de films hebben vooral Inception en Komt een vrouw bij de doktor afgelopen jaar indruk gemaakt. Het beste muzieknummer van 2010 lijkt een prooi te gaan worden voor Swedish House Maffia met hun nummer 1-hit One. De titel voor beste nieuwkomer op televisie gaat voorlopig tussen Oh, oh Cherso en The Voice of Holland.

Als je favoriet niet bij de tien voorgeselecteerde antwoorden staat, kun je als elfde optie ook zelf een antwoord invullen. Dus surf naar deze website, verbaas je over wat er in 2010 allemaal is gebeurd en kies je favorieten. Succes!. [CT]