Studenten hebben geen podiumangst

Een dertigtal studenten van de minor Marketing hadden het originele idee bedacht om hun eindpresentatie in de vorm van ouderwets volksvermaak te gieten. Met als resultaat: Circus Marcom. Een voorstelling waarbij het allemaal draaide om social media en marketing.

Popcornmachine

De aankleding van de doorgaans wat saaie zaal was kleurrijk. Aan de muur hingen rode en gele ballonnen, er stond een kraampje met koffie en thee, tegen de muur ratelde een heuse popcornmachine en op de achtergrond klonk circusmuziek.

‘We hebben geprobeerd om echt iets origineels neer te zetten’, vertelt Niek Giebbels, vierdejaars student Commerciële Economie en één van de minorstudenten. ‘En da’s wel gelukt denken we.’ Terwijl de popcornmachine een zoete geur begon te verspreiden, werd de voorstelling afgetrapt met een korte presentatie over hoe je als merk gebruik kunt maken van Twitter of Facebook.

Automerk

Een korte opiniepeiling (inclusief stemkastjes) onder de 113 toeschouwers over de waarde van merken, leverde opvallende resultaten op. Zo kozen de aanwezigen puur op basis van de prestaties voor een auto van het merk Opel. Toen dat bekend werd gemaakt, koos de meerderheid toch liever voor een BMW.

De discussie over crisiscommunicatie kwam helaas niet van de grond. Het publiek was wat terughoudend en de stellingen waren niet allemaal even discutabel. Rogier Extra, op zijn visitekaartje staat Digital Signage Architect, gaf aansluitend een presentatie over het gebruik van digitale schermen in winkels en cafés. De ochtend werd afgesloten met een quiz ‘rode neus op of af’. [MG]

Ben jij bij deze presentatie aanwezig geweest? Vul dan de evaluatie in!