Afstuderen op The Beatles

Mary-Lu Zahalan-Kennedy behoorde in maart 2009 tot de eerste lichting van twaalf studenten die de opleiding The Beatles, Popular Music and Society aan de Engelse universiteit gingen volgen. Mary-Lu , die eerder bekend werd als finalist in de verkiezing voor Miss Canada, is de eerste die afstudeert.

Onderzoek

Wie denkt dat het onderzoek niet serieus is aangepakt, heeft het mis. Volgens de onderzoekster zijn The Beatles wel degelijk een serieus onderwerp voor academisch onderzoek. Tijdens de studie werd ook onderzocht welk politiek en sociaal klimaat er in de tijd van The Beatles heerste en welke culturele factoren er voor zorgden dat de band zo groot kon worden.

Studiogeluid

In de lessen aan de universiteit in Liverpool werden verder onder meer studiogeluid en composities van The Beatles bestudeerd. [MG]

Wie waren The Beatles ook alweer? Bekijk de medley van de bekendste hits: