Avans heeft nieuwe voetbalbabe

De 20-jarige student Commerciële Economie in Breda strijdt op de website voetbalmodel.nl mee om de titel ‘Voetbalbabe van het seizoen 2010-2011’. In deze online modellenwedstrijd dingen de vrouwen via hun voetbalclub mee naar een van de zes professionele fotoshoots. Sabine verdedigt de kleuren van haar grote liefde NAC Breda.

Finaleronde

Om de hoofdprijs binnen te slepen, moeten de vrouwen zoveel mogelijk stemmen bij elkaar harken. Iedere week wordt er een klassement bijgehouden. Wie in die ranglijst bovenaan eindigt, gaat automatisch door naar de finaleronde. Ze verdienen hiermee bovendien punten voor het algemeen klassement.

De wedstrijd ging in oktober van start en sindsdien zijn er dertien ‘speelrondes’ geweest, maar deze werden geen van allen gewonnen door Sabine. Om alsnog een plaatsje in de finale te bemachtigen moet de blondine in een van de komende twaalf weken het klassement aanvoeren. Met een beetje hulp van studenten en medewerkers moet dat geen probleem zijn. Dus stem Sabine hier naar de volgende ronde.

Van der Vaart

Zoals gezegd heeft Avans patent op het voortbrengen van voetbalvrouwen. Zo studeerde Sylvie van der Vaart, eega van Rafael van der Vaart, ooit in Breda aan de opleiding Personeel en Arbeid. Ook een van haar medestudenten, Olcay Gulsen, wist een voetballer aan de haak te slaan. Edgar Davids ging afgelopen zomer namelijk op z’n knieën voor de modeontwerpster. [CT]