Help AB&I-docent aan iPad!

In de wereld van de bouw heb je continu te maken met regelgeving en richtlijnen. ‘Denk bijvoorbeeld aan hoe hoog een hekje van een bordes moet zijn of  de minimale lichtinval van een woonhuis’, legt Van Deursen uit. ‘Je kunt het zo gek niet bedenken of er worden bepaalde eisen aan gesteld.’ Om als student niet de weg niet kwijt te raken in al deze regelgeving, kunnen ze die opsnorren in een databank: BrisWarenhuis.

Intensiever

‘Vroeger konden studenten alleen gebruik maken van BrisWarenhuis als ze binnen de muren van Avans waren,’ vervolgt Van Deursen. ‘Dat hebben we aangepast. Nu kunnen studenten ook thuis vanachter hun laptop terecht in de databank. Je merkt dat studenten daardoor veel intensiever van het programma gebruik maken.’

Bris (BouwRegelgeving InformatieSystemen), is behoorlijk in haar nopjes met het werk van Van Deursen. Dankzij zijn inspanningen wordt het softwareprogramma verspreid onder honderden studenten. Het leverde Van Deursen de titel ‘BRISser van de maand april’ op. De twaalf maandwinnaars van 2010 maken nu kans om ‘BRISser van het jaar te worden’. Wie op internet de meeste stemmen binnen sleept, wint een iPad.

Stemmen!

Wie Theo van Deursen aan zijn Apple-gadget wil helpen, kan voor 31 januari hier zijn stem brengen. Op de Bouwbeurs 2011, op 9 februari in Utrecht, wordt de uiteindelijke winnaar bekend gemaakt. [CT]