In de voetsporen van Sterretje

In de Haagse hitserie Oh Oh Cherso pinkte Sterretje, alias Dj Tony Star, een traan weg na zijn optreden op het mainstage van Starbeach. Voor dj’s in de dop is platen draaien op Kreta’s beroemdste strand nu eenmaal een droom. Daar kunnen Collin van Kessel en Kaspar Stolk over meepraten. De twee studenten International Business and Languages in Den Bosch hopen via de Starbeach Dj Contest ook een plekje achter een mengpaneel in Chersonissos te bemachtigen.

Worstelen

De Starbeach Dj Contest geeft vier beginnende dj’s de kans om op Kreta te draaien. Om die hoofdprijs te bemachtigen moeten Collin en Kaspar als winnaar van regio zuid zien te eindigen. Maar de weg is nog lang. Allereerst wordt er online een stemronde gehouden. De tien dj’s die op internet de meeste stemmen vergaren, mogen zich 26 maart melden in de Tilburgse poptempel 013. Tijdens deze finale wordt bepaald wie naar Chersonissos mag afreizen.

De eerst stap is dus het bereiken van de finale. Daarvoor kunnen ze de hulp van hun docenten en medestudenten op Avans goed gebruiken. Op dit moment is een top tien notering namelijk ver uit het zicht voor de twee studenten. Tijd dus dat we Collin (klik hier) en Kaspar (klik hier), naar de bovenste regionen van de ranglijst stemmen. Om te bepalen wie van de twee je stem verdient, kun je op de site eerst een voorproefje van hun draaikunsten beluisteren.

HBO Intro

Collin van Kessel is voor sommige studenten overigens geen onbekende. In september stond de eerstejaarsstudent al achter de draaitafel op de HBO Intro Festivals in Den Bosch en Breda. [CT]