Jazzy toeters en klassieke violen op Avans

Het Prinses Christina Concours is een landelijke muziekwedstrijd voor jongeren en jonge studenten. Ruim zeventig jonge muzikanten uit de regio Den Bosch zullen gedurende het weekend  hun talenten laten zien en horen. Door zo goed mogelijk te spelen op bijvoorbeeld hun viool, saxofoon of gitaar zullen zij proberen een plekje in de regiofinale te bereiken.

Landelijke finale

Van de zeventig deelnemers zullen er namelijk slechts acht zondagavond 23 januari in deze finale op Avans Den Bosch komen te staan. Zij strijden vervolgens om een plaats op de dag van de genomineerden, de landelijke halve finale van het concours. Deze vindt op 2 april plaats in Den Haag.

Toegang

De selecties voor het Prinses Christina Concours zijn gratis toegankelijk. Kaarten voor de finale zijn te verkrijgen bij de zaal aan de onderwijsboulevard of via (070) 338 2152 en kosten voor Avansstudenten en -medewerkers slechts 2,50 euro. Voor publiek van buiten Avans is de entreeprijs 14 euro. [JV]