Playbackende Bossche studenten gezocht

Het liedje dat geplaybackt gaat worden is Famous van de band Scouting for Girls. Lipdub is een fenomeen op internet waarbij een bestaand nummer wordt geplaybackt en in één take met een grote groep mensen wordt opgenomen. Zo ontstaat  een nieuwe videoclip. Op YouTube vind je een voorbeeld van een andere hogeschool die al eerder een lipdub maakte van dit nummer (zie hieronder).

Figuranten gezocht

De organiserende CMD-studenten zoeken nog figuranten voor de clip. Zou je bijvoorbeeld wel aan The Voice of Holland mee willen doen maar kun je totaal niet zingen? Meld je dan als playbackende figurant aan via lipdub@versheid.com. De opnamen vinden plaats op woensdag 26 januari om 16.00 uur in het Avans-gebouw in Den Bosch.

Lipdub op tv

Het uiteindelijke doel van de lipdub is om de clip voorbij te laten komen in het televisieprogramma Lipdub. Dat was in augustus voor het eerst te zien bij TV Lab, een BNN-programma waarin nieuwe tv-concepten werden uitgeprobeerd. Lipdub is één van de vier nieuwe programma’s dat ook in 2011 wordt uitgezonden. [MG]