Prikkelbare vrouwen en arrogante kerels

Dit meldt de Telegraaf. Uit een grootschalige psychologische studie aan het University College London komen typische dingen naar voren.

Geen risico’s

Vrouwen zijn vaak prikkelbaar en humeurig. En dan niet alleen tijdens de maandelijkse dip. Ook zijn vrouwen meer perfectionistisch dan mannen en zijn zij gevoelig voor kritiek.

Ze nemen bovendien niet snel risico’s uit angst om afgewezen te worden. Misschien is dat een verklaring voor het nog bijna altijd voorkomende patroon van de stoere jongen die op het meisje af moet stappen tijdens het uitgaan?

Man met zelfvertrouwen

Uit het onderzoek blijkt namelijk dat mannen zelfvertrouwen en veel verbeeldingskracht hebben. Hierdoor worden zij sneller als arrogant gezien.

Ook zijn ze cynischer en gereserveerder dan vrouwen. Daarnaast tonen zij minder snel hun emoties. Waarschijnlijk herkenbare karaktertrekken voor de vrouwelijke studenten die steeds opnieuw weer met gevoelloze knakkers te maken blijken te hebben.

Psychologische test

Het onderzoek werd gedaan door middel van de Hogan Development Survey. Dat is een psychologische test die focust op de minder goede kanten van de persoonlijkheid. [JV]