Raad van toezicht Inholland stapt op

De toezichthouders willen het nieuwe college van bestuur ‘alle ruimte geven’, verklaart de hogeschool. Tijdelijk Inholland-voorzitter Doekle Terpstra ‘respecteert de beslissing’.

Nieuwe raad

Twee raadsleden, Dineke Mulock Houwer (voormalig directeur-generaal van Justitie en van Sociale Zaken) en Sjaak van der Tak (burgemeester van de gemeente Westland), blijven nog even aan om een nieuwe raad te helpen samenstellen. De overige leden, onder wie voorzitter Karel Noordzij (oud-voorzitter PGGM), zijn meteen opgestapt.

Terpstra verliet de HBO-raad om één jaar lang orde op zaken te stellen bij de hogeschool. Inholland kwam vorig jaar in het nieuws doordat langstudeerders bij de opleiding media & entertainment management op dubieuze wijze aan een diploma waren geholpen. [BB/HOP]