Studentenkamer en starterswoning ineen

Levensloopbestendig

Zodra studenten hun studie hebben afgerond hebben ze al snel genoeg van hun twintig vierkante meter tellende kamertje. Maar het vinden van een starterswoning in dezelfde stad is vaak een probleem. Martijn Salemink en Ato Cardna, twee Bossche Bouwkundestudenten, ontwierpen daarom een gebouw dat ‘levensloopbestendig’ is. Je hoeft dus niet langer te verhuizen als je meer ruimte wilt.

Het zit heel simpel in elkaar. Het gebouw is verdeeld in allemaal units met dezelfde afmeting. Als student beslaat je woning slechts één unit (zie plaatje rechts). Krijg je later een gezin en ben je op zoek naar meer ruimte, dan kunnen er meerdere units aan elkaar worden gekoppeld voor een grotere woning (zie plaatje links).

Publieks- en juryprijs

Martijn en Ato bedachten hun revolutionaire idee voor de BouwTalent Award. Tijdens de regionale voorronde van deze ontwerpwedstrijd sleepten ze daarmee zowel de publieks- als de juryprijs binnen. Als winnaar van de regio “zuid” dingen ze bovendien mee naar de hoofdprijs van 1.500 euro. De landelijke finale van BouwTalent Award vindt plaats op 10 februari tijdens de Bouwbeurs in Utrecht.

Meer zien van hun revolutionaire levensloopgebouw? Klik hier. [CT]