Baas OM op zoek naar de waarheid

Harm Brouwer is voorzitter van het College van procureurs-generaal en is daarmee verantwoordelijk voor het landelijke opsporings- en vervolgingsbeleid van het Openbaar Ministerie. Hij kwam vooral in het nieuws tijdens enkele justitiële dwalingen. Zo werd Brouwer aan de tand gevoeld over de blunders rondom de Schiedammer parkmoord en de veroordeling van Lucia de Berk.

Voetsporen

Ieder voorjaar weet de Juridische Hogeschool Avans-Fontys weer een prominente jurist te strikken als spreker. Brouwer treedt in de voetsporen van onder andere Geert Corstens (president van de Hoge Raad), Egbert Myjer (rechter bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens) en voormalig minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin.

De Maaskantlezing vindt plaats op vrijdag 11 februari 2011 tussen 14.15 en 17.00 uur op de nieuwe locatie van Juridische Hogeschool Avans-Fontys aan de Meerkoldreef 6 in Tilburg. Aanmelden kan via events-jhs@fontys.nl [CT]