Consumenten verleiden in Dusseldorf

‘Dit is een uniek evenement in een enorme hal. Je vind er de nieuwste snufjes op het gebied van retail en marketing. De producenten en marketingbureaus presenteren er zo’n beetje alles om de consument te verleiden én te misleiden’, vertelt student Small Business and Retail Management Joost Jonckers. Hij heeft de busreis naar Duitsland samen met studenten Paul Prinsen en Teun van Dal en docent Bart Biekens georganiseerd.

Eenmalige kans

Jonckers kijkt erg uit naar de EuroShop Trade Fair: ‘De beurs wordt maar één keer in de drie jaar gehouden dus als het goed is, krijg je deze kans tijdens je studie maar eenmalig. Ik ben benieuwd naar de producten, naar wat er op dit moment allemaal gebeurt en wie de gastsprekers zijn.’

Producenten

Op de beursvloer, in totaal ruim 100.000 vierkante meter, staat bijvoorbeeld de producent van een scanner die ook beschadigde barcodes leest. Ook vind je er stands van bedrijven die duurzame winkelverlichting en verpakkingsmateriaal aanbieden.

De studenten die mee gaan zijn afkomstig van de opleidingen Small Business and Retail Management, Commerciële Economie en International Business and Languages. Ze vertrekken ‘s ochtends met twee bussen vanuit Den Bosch en rijden ’s avonds weer terug. [MG]