P&A gaat samenwerken met Raet

Binnenkort zal er door Avans en payroll bedrijf Raet een convenant worden ondertekend waarin de afspraken worden bekrachtigd. Docent John Fahrenfort is opgetogen over de samenwerking: ‘Onderwijs en praktijk komen op deze manier samen.’

Er is volgens de docent gekozen voor Raet omdat dit bedrijf net als de opleiding in wil zetten op het gebruik van een online systeem om HR-processen, zoals werving & selectie, verzuim en persoonlijke ontwikkeling, in te verwerken. In het landelijk overleg van de P&A-opleidingen biedt RAET haar online systemen aan voor onderwijsgebruik. ‘Een prachtige kans om HR en ICT te matchen’, meent Fahrenfort.

Stages voor docenten

Op korte termijn levert de samenwerking studenten van Personeel en Arbeid meerdere stageplaatsen op. Bijvoorbeeld op de HR-afdeling van het bedrijf of bij het implementeren van een product bij een klant. Al enkele jaren verzorgen HR-experts van Raet gastcolleges. In de toekomst zou het zelfs zo kunnen zijn dat ook docenten bij Raet stage gaan lopen. ‘Zelf heb ik overigens laatst stage gelopen bij ABN Amro. Ik vind het leuk om daar de HR-praktijk te ervaren en het bedrijf vindt het leuk om ons over de vloer te hebben’, vertelt Fahrenfort.

Voor Raet is een samenwerking vooral interessant voor het leggen van nieuwe contacten. ‘Raet wil graag in contact komen met het netwerk van Avans’, zo verklaart de docent. ‘Het bedrijf zit in Amersfoort dus op deze manier leren ze hier ook de markt kennen. Ook hoopt het bedrijf natuurlijk dat onze studenten door positieve ervaringen van nu bij hun latere werkgever ook voor Raet kiezen.’

Geen overdosis

Fahrenfort is niet bang voor een overdosis aan Raet: ‘We bekijken per initiatief of we dat wel of niet gaan doen en we geven ook duidelijk aan waar de grenzen liggen. Op dit moment zien we veel mogelijkheden en is Raet een belangrijke speler in het verder professionaliseren van onze opleiding.’ [MG]