Twitteren met Halve Zijlstra

Het gaat inderdaad om een ‘halve’ versie van de staatssecretaris. Alleen de bovenste helft van het gezicht van staatssecretaris Halbe Zijlstra siert de avatar van het twitteraccount. De tweets gaan over studenten die straks misschien geen aanvullende beurs meer krijgen terwijl ze gebrouilleerd zijn met hun ouders (‘Problemen kosten geld, dus betalen maar’) en de langstudeerboete die Zijlstra gaat invoeren.

Digitaal actievoeren

Een grapje van ontevreden studenten of de studentenbonden? ‘Het komt niet van ons, maar we vinden het wel erg grappig’, zegt ISO-voorzitter Guy Hendricks. Het is ook geen actie van de collega’s van de LSVb, zegt voorzitter Sander Breur. ‘Het is geen grap van ons, maar ik had hem graag bedacht. Het is een mooie vorm van digitaal actievoeren.’ Wie er wel achter het twitteraccount zit weten ze niet. [MdV/HOP]