Albayrak inspireert IV vrouwen

Tijdens haar bezoek zal zij het met docenten, studenten en genodigden over een nationaal veiligheidsvraagstuk hebben. Welk vraagstuk dat precies is, is op dit moment nog onduidelijk. Het Tweede Kamerlid heeft echter wel laten weten dat zij tijdens haar lezing extra aandacht zal besteden aan dingen waarmee vrouwelijke professionals te maken krijgen. Zij kiest hiervoor, om de vrouwelijke studenten meer inzicht te geven in de rol, positie en aanpak van een vrouw in de beveiligingswereld.

Lady IV

Het bezoek van Albayrak vormt meteen een mooie gelegenheid om een speciaal project voor de vrouwelijke Integrale Veiligheid student officieel te openen. Het initiatief, genaamd Lady IV, is ervoor bedoeld om de dames een extra steuntje in de rug te bieden. Met het project hopen de studenten een sterk netwerk op te bouwen en zich beter te redden in de mannenwereld waar zij in werken.

Behalve netwerken opbouwen en het organiseren van lezingen, heeft de jonge organisatie nog meer plannen. Het houden van weerbaarheidtrainingen en andere uitjes moet de vrouwen sterker maken en dichter naar elkaar toebrengen. Het is de bedoeling dat er na het college van Albayrak regelmatig dergelijke activiteiten plaatsvinden.

Beveiligingsachtergrond

Albayrak is volgens de opleiding Integrale Veiligheid een rolmodel voor de vrouwelijke studenten. Zij zou met haar beveiligingsachtergrond een inspiratiebron kunnen zijn voor de weinige vrouwen in dit mannenwereldje. Het Tweede Kamerlid heeft zelf rechten en politieke wetenschappen gestudeerd. Later was zij onder andere actief als staatssecretaris van Justitie.

De lezing van Nebahat Albayrak vindt op 21 maart om 16.00 uur plaats in HD001, Breda. [IB]