Andere naam Bedrijfskundige Informatica

‘Het aantal studenten Bedrijfskundige Informatica loopt in heel Nederland terug’, legt docent Wil van den Bogaard uit. ‘Avans in Breda behoudt wel zijn marktaandeel, maar veel andere collega’s niet.’ Een van de oorzaken zou zijn dat veel havoleerlingen zich geen beeld kunnen vormen bij de naam Bedrijfskundige Informatica. Daarom is er afgesproken in het HBO-I overleg, een orgaan waarin de meeste Nederlandse ICT-opleidingen zijn vertegenwoordigd, de naam te veranderen in Business IT & Management.

Internationalisering

‘Het is niet zeker dat de nieuwe naam beter valt onder havisten’, beseft ook Van den Bogaard. ‘Maar gezien de internationalisering binnen de sector en het toevoegen van Management, denken we dat de naam het beter zal doen.’ [AR]