Avans adopteert academielezingen

Sinds 2007 hield de KMA maandelijks een lezing om belangrijk nieuws vanuit de academie naar buiten te brengen. De initiatiefnemer van dit evenement was
Avansdocent Integrale Veiligheid, Dick Bosch, die destijds bij de KMA werkte. Toen de KMA besloot te stoppen met het geven van academielezingen, besloot Avans, samen met Bosch, het stokje van de KMA over te nemen. Daarom trapt Avans op 23 maart in Breda dit maandelijks terugkerende evenement af.

Martin Vianen

Martin Vianen is de eerste gastspreker die Avans uitnodigt. Hij is opgeleid op de KMA in Breda. Lange tijd was hij de hoogste superieur van de marechaussee op Schiphol. Na deze baan werd hij hoofd security van Shell. Op dit moment geeft hij les aan de opleiding Integrale Veiligheid in Breda.

Tijdens zijn lezing zal Vianen vooral ingaan op de ervaringen die hij heeft opgedaan tijdens zijn werk. Ook zal hij vertellen over de veiligheid in Breda en wat de gemeente kan doen om dingen te verbeteren.

Openheid

Met de academielezingen wil Avans alle belangstellenden laten zien wat er binnen de muren van de hogeschool gebeurt. De lezingen zijn vrij toegankelijk voor alle geïnteresseerden uit de omgeving van Breda. Aanmelden voor de lezing kan via de website van Avans.

De eerste academielezing is op 23 maart van 19.30 uur tot 21.00 uur op de Hogeschoollaan te Breda in collegezaal HF003. [IB]