Avansdocent geeft les in ‘vuilnisbelt’

‘Het is hier zo’n vieze bende, dat is echt ongelofelijk’, vertelt de docent. Ook de aanwezige studenten begrijpen niet hoe je een lokaal zo achter kunt laten. ‘Het afgelopen uur heeft dit lokaal leeg gestaan, dus dan is niet te achterhalen wie er voor deze rommel heeft gezorgd’, zegt Den Engelsman.

Tafel als prullenbak

De vloer van lokaal F201 is donderdagmiddag bezaaid met bekertjes en karton. Ook de vensterbanken liggen vol met lege frisdrankblikjes, verpakkingen van chocoladerepen en waterflesjes. Eén tafeltje lijkt te zijn gebruikt als alternatief voor een prullenbak. ‘Zullen we al het afval op een grote hoop leggen, dan heb je echt een grote berg’, grapt een student.

Niet normaal

Blijkbaar voelden de vorige gebruikers van het lokaal niet de verantwoordelijkheid om de ruimte netjes en schoon achter te laten. Den Engelsman: ‘Het lijkt wel alsof studenten er minder mee zitten dan ik, maar ik vind dit niet normaal.’ [MG]