Kunst in het stemhokje

De groepsexpositie van de minor Kunst en Politiek heeft als thema ‘engagement in de kunst’. Omdat de studenten op een originele manier wilden exposeren, is gekozen voor een stemlokaal. ‘We hebben met zijn allen om de tafel gezeten om te bedenken hoe we het wilden aanpakken, dit leek ons de meest democratische manier’, vertelt student Sascha Bril.

Stemhokjes

Wie de expositieruimte betreedt, hoort aan alle kanten geluiden die afkomstig zijn uit de stemhokjes. In een loungehoek van de ruimte worden speelfilms vertoond. In het ene stemhokje vind je een foto van Adolf Hitler, in het andere hok een schaapje met de mededeling “niet voeren met ideeën s.v.p.”. ‘Sommige kunstwerken zijn heel serieus bedoeld, andere wat minder’, vertelt Sascha. Alle kunstwerken zijn terug te vinden op het stembiljet.

Minisymposium

Wil je zelf oordelen en misschien wel je stem uitbrengen op één van de kunstwerken? Dat kan vandaag vanaf 12.00 uur. Om 16.00 uur begint er in de loods een minisymposium over engagement in de kunst. Om 19.00 uur barst het feest los en kun je een hapje eten en drinken tot de laatste trein terug. De expositieruimte in de DMT-loods is te vinden aan de Copernicuslaan 80a in Den Bosch. [MG]