Mannen denken maar aan een ding

Het boek van Sheridan Simove draagt de veelzeggende titel What every man thinks about apart from sex en bevat slechts blanco pagina’s. Het blijkt nu een grote verkoophit te zijn op de webwinkel Amazon. Opvallend genoeg schaffen vooral studenten het boek aan, zo meldde het weblog van NRC Next onlangs. Studenten gebruiken het als notitieblok tijdens colleges.

Eerste druk uitverkocht

Volgens de 39-jarige auteur snappen de studenten niet helemaal wat hij bedoelde door de blanco pagina’s te beschrijven. ‘Maar ik vraag me af hoeveel van hen na college weer aan seks denken’, zegt Simove tegen Engelse media. De eerste druk van het boek, dat ruim vijf euro per stuk kost, is al uitverkocht.

Simove sprak ook met NRC Next: ‘Aan mijn eerste boek, Ideas Man, heb ik vijf jaar gewerkt. Daarvan heb ik bij Amazon in totaal 35.000 exemplaren verkocht. Aan dit boek heb ik maar negen dagen gewerkt en nu verkoop ik er zo’n 2.500 per week. En uit zes verschillende landen willen de uitgevers nu de rechten opkopen. Bizar!’ [MG]