Oplichter misbruikt naam Avans

De nepstudent doet alsof hij als afstudeerproject een tijdschrift maakt en biedt bedrijven voor vijftig euro een advertentie aan. Hij zou zich iedere keer onder een andere naam voorstellen, zo heet hij de ene keer Ronald van Bael, een andere keer gebruikt hij de naam Bert van Bael. Hij geeft vervolgens een valse kwitantie uit met daarop het logo van de hogeschool.

Zodra de oplichter het geld contant heeft ontvangen, verdwijnt hij met de noorderzon. Op dit moment ontbreekt nog steeds ieder spoor van de dader. Tot nu toe zijn er bij Avans vier meldingen binnengekomen over deze oplichter. Vrijwel alle meldingen zijn afkomstig van bedrijven uit de buurt van Breda.

Veelpleger

Volgens Avans is dit niet de eerste keer dat deze nepstudent actief is. Hij zou in het verleden ook namen van andere opleidingsinstituten gebruikt hebben om aan geld te komen, zo meldt een persbericht van de school. Avans roept dan ook alle gedupeerden op om zich bij de politie te melden. Avans deed vrijdag aangifte bij de politie. [IB/MG]