Stuntkoning van Nederland bij CMD

Hiroshima

Het is voor het eerst dat CMD een Studium Generale organiseert op deze manier en de opleiding pakt meteen goed uit. Zo zal Saskia Pieterse, docent aan de Universiteit van Amsterdam, spreken over de relatie tussen literatuur en de eigen verantwoordelijkheid van de mens. Avansdocent Wander Eikelboom zal op het Studium Generale het verband tussen audiovisuele geschiedschrijving en historiografie toelichten aan de hand van onder andere Hiroshima, de Eerste Golfoorlog en de aanslag van 9-11.

CMD-studenten, afgestudeerden en geïnteresseerden hoeven niet alleen maar te luisteren in Breda, ook de geur-, tast- en smaakzin van het publiek worden onderzocht.

Videokunst

Beeldend kunstenaar Maurice Bogaert is aanwezig met een van zijn creaties, die zich bevindt op het snijvlak van videokunst, installatie en performance. Ook de Brit Simon Ferdinando zal iets doen met multimediale kunst.

New Kids Turbo

Klapper op het CMD-event is misschien wel stuntman Ron Sleeswijk die als stuntcoördinator onder andere betrokken was bij films als Zwartboek, New Kids Turbo, Sint en Vet Hard.

Het Studium Generale Event van CMD begint woensdag om 10.00 uur in HD001 bij Avans in Breda. Kijk op http://www.avanscmd.nl/sg voor meer informatie. [AR]