Vrouwen met ballen en eeuwige studenten

Maar er is meer, zo besteden we aandacht aan de rokers van Avans. ‘Ik leg elke week tien euro apart voor tabak. Ik zie roken net als eten en drinken’, vertelt Bouwkundestudent Lennart Vermeulen in de nieuwe krant.

Dieet van pizza en chinees

Oud-studenten en een docent van Avans leggen in Punt07 uit dat het maken van computergames niet zo flitsend is als het lijkt. Zo moet je net voor de deadline soms wekenlang onbetaald overwerken op een dieet van pizza en afhaalchinees. ‘Je moet een beetje neurotisch zijn om alsmaar aan een game te blijven schaven’, zegt docent Bob van der Putten.

Teveel tijd besteden aan je bijbaantje, lang twijfelen of je wel de juiste studie doet of gewoon te lui zijn om je studie binnen vier jaar te halen. Als het aan het kabinet ligt, is het vanaf september afgelopen met de eeuwige student. Die krijgt een boete van 3.000 euro. Punt sprak een aantal studenten die straks volle bak moeten gaan betalen.

Punt07 ligt vanaf vandaag overal in de bakken en is hier te downloaden. [AR]