Avans in top drie Keuzegids Deeltijd

Gemiddeld behaalden de deeltijdopleidingen van Avans Hogeschool een score van 6,3. Alleen Hanzehogeschool Groningen en Saxion Hogescholen deden het met een 6,6 een tikkeltje beter. Voor Avans betekent de derde stek overigens een stap vooruit. Vorig jaar eindigde de Brabantse hogeschool in dezelfde lijst nog op een vijfde plaats.

Vier keer nummer één

Vier Avans-opleidingen zijn in de gids beoordeeld als beste in hun soort van Nederland. Dat zijn in Breda de studies Commerciële Economie, Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek en Fysiotherapie. Van de Bossche deeltijdopleidingen mag Management, Economie & Recht met de koppositie pronken.

Tweede plaatsen zijn er voor zeven Avans-opleidingen. In Den Bosch voor Integrale Veiligheid, Bedrijfseconomie en Commerciële Economie. Van de Bredase opleidingen behaalden Vormgeving, Informatica, Communicatie en Management in de Zorg een landelijke tweede plaats. Small Business & Retail Management in Breda is derde in zijn soort.

Onderling vergelijken

De Keuzegids is een consumentengids voor scholieren en decanen die zich willen oriënteren op mogelijke vervolgstudies. Met de gids kunnen ze kennis maken met verschillende opleidingen en deze onderling vergelijken op basis van kwaliteit. Ook van de voltijdopleidingen verschijnt er ieder jaar een Keuzegids. Daarin werd Avans de laatste keer uitgeroepen tot de beste grote hogeschool van Nederland. [CT]