Avansstudent wint postzegelwedstrijd

Met een ontwerp van de Eindhovense Lichttoren als stekker, won de vierdejaarsstudent International Business and Languages in Den Bosch vrijdag de juryprijs van de ontwerpwedstrijd Eindhoven op een Postzegel. In totaal deden vijftig inzenders mee.

Lichttoren

‘Jaloersmakend, krachtig in zijn eenvoud’, zo noemde juryvoorzitter Huug Schipper het ontwerp van Pieter. Op de postzegel staat de Eindhovense Lichttoren afgebeeld als stekker. ‘Dat staat voor de aansluiting met Philips’, legt Pieter uit.

Pieter is zelf een echte Eindhovenaar en hij voelde zich direct geroepen om zijn ontwerp in te zenden. ‘Ik houd de ontwikkelingen rond mijn stad in de gaten en zag dit voorbij komen. Ik dacht toen gelijk aan deze tekening, die heb ik jaren geleden al gemaakt op de grafische opleiding Sint Lucas in Boxtel. Toen moest ik een poster ontwerpen.’

Prijzen

Het is niet de eerste keer dat de student een wedstrijd wint. Eerder won hij al een paar All Stars schoenen door aan een fotoactie van het merk Converse mee te doen en kreeg hij een zitzak voor zijn bijdrage aan een nieuwe slogan voor een uitzendbureau.

De postzegels met het ontwerp van Pieter zijn nog tot 11 mei voor 4,60 euro te bestellen via de website van TNT Post. Ook heeft hij een arrangement naar Parijs aangeboden gekregen en wordt zijn ontwerp door een juwelier in zilver gegoten. [MG]