Docenten krijgen voorproefje “Betamenu”

De hogeschool is van plan om leerlingen vanaf de basisschool tot het einde van de middelbare school in aanraking met techniek en ICT te brengen. Hun leraren krijgen hier op één van de Bèta Studiemiddagen een voorproefje van. Tijdens dit evenement, dat in Breda, Tilburg en Den Bosch georganiseerd wordt, kunnen leraren alvast één of twee van de lessen volgen die Avans aan hun leerlingen kan geven.

Meesterproeven en practica

Avans is namelijk van plan om scholen te gaan bezoeken om ter plekke techniekevenementen te verzorgen. Daarnaast organiseert de hogeschool practica binnen haar eigen vestigingen, omdat middelbare scholen hier vaak geen plek voor hebben.

Na de Bèta Studiemiddagen kunnen leraren beslissen of zij Avans uit willen nodigen om de kinderen een dagje op leerzame wijze te vermaken. Ook kunnen zij kiezen welke uitjes van de “Bèta menukaart” het meest geschikt zijn.

Techniekprikkel

Door kinderen op jongere leeftijd in aanraking met techniek en ICT te brengen, hoopt Avans meer studenten met bèta-interesses aan te trekken. De basis- en middelbare scholieren krijgen onder andere de kans om lezingen, workshops en meesterproeven bij te wonen. Ook leren zij hoe het is om techniek of ICT te studeren en wat je ermee kunt worden.

Voordat de jongens en meisje op bètagebied geprikkeld worden is het echter eerst de beurt aan hun docenten. De Bèta Studiemiddagen zijn op 5 april van 15.00 uur tot 18.00 uur op de Hogeschoollaan in Breda, op 7 april van 15.00 uur tot 18.00 uur in Tilburg en op 12 april van 15.00 uur tot 18.00 uur in Den Bosch. [IB]