Eerstejaars SPH-student verongelukt

Het meisje werd zondagochtend in alle vroegte op de Terheijdenseweg geschept door een auto. De Avansstudent overleed ter plaatse. De 21-jarige bestuurder van de auto reed na het ongeluk door, maar de auto werd een paar uur later, zwaar beschadigd, door de politie gevonden in de buurt van het ongeluk. Een man uit Oosterhout is aangehouden en de politie onderzoekt nu wat er is gebeurd. De man zou in ieder geval veel te hard gereden hebben.

Op weg naar huis

Avansstudent Ellen kwam met drie vrienden uit de stad na een uitgaansavond. Het groepje was op weg naar huis. Eén van de vrienden die getuige was van het ongeluk was ook een eerstejaarsstudent SPH in Breda, een klasgenoot en vriendin van Ellen.

De Academie voor Sociale Studies Breda, waar SPH onder valt, heeft vanmorgen de medestudenten van Ellen opgevangen. De academie heeft ook direct contact met de familie van de student. Maandag is de uitvaart van Ellen. Vanuit Avans wordt er een herdenkingsbijeenkomst georganiseerd. [LJ]