Elf procent minder bezoekers open dag

Alle Avanslocaties laten een kleine teruggang zien. Maar vooral bij de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost in Den Bosch was het dit jaar een stuk rustiger, daar liep het bezoekersaantal terug met 46 procent. De Lovensdijkstraat scoorde deze keer het beste, daar kwamen maar 3 procent minder bezoekers. In totaal kwamen er 6.225 mensen.

Tijdstip

Naast het mooie weer speelt ook het tijdstip van de open dag een rol, zo vermoedt de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken. Uit een begin dit jaar gehouden onderzoek blijkt namelijk dat aankomende studenten de voorkeur geven aan een open dag in november, januari, februari en maart.

Overigens heeft Avans geen reden tot klagen dit jaar. De open avond van 9 februari trok 9.046 mensen, 31 procent meer dan vorig jaar. [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Open avond trekt weer meer bezoekers 10-02-2011