Goede gesprekken bij Dag van de Filosofie

Niet alleen werken de Avansacademies AB&I, AKV|St. Joost en ASB mee aan vier programmadelen van de themadag, ook tonen vijf Avansstudenten hun ingezonden werk voor de wedstrijd Kunst en Filosofie. De winnaar van deze prijs wordt bekendgemaakt en ontvangt 1.000 euro.

Gesprekken

Kunstcriticus en theoloog Erik Hagoort vraagt zich af of goede bedoelingen in de kunst genoeg zijn. Hij gaat met kunstenaar Hans Christiaan Klasema in gesprek over de ethische houding van kunstenaars. Klasema zoekt naar verbinding tussen kunst en realiteit. Hij deed dit onder andere door in een cel onder een theatervloer te gaan zitten en verbinding te zoeken met de toneelgroep op de planken.

Hoop voor Afrika

Architect Antoni Folkers gaat met filosoof Heinz Kimmerle in gesprek over de verbinding tussen lust, het goede leven en de Afrikaanse architectuur. Kan de moderne Afrikaanse architectuur bijdragen aan de hoop voor Afrika?

Gespreksleider Joop de Zwart praat met René ten Bos over de oude filosofische gedachte “Stilte, geste, stem”. Tenslotte spreken schrijver Hafid Bouazza en Youssef Azghari over lust en het goede leven.

De dag wordt van 13.00 tot 23.00 uur gehouden in het MIDI theater in Tilburg. Kaarten kosten 30 euro, studenten betalen de helft. Kijk voor meer informatie op www.dagvandefilosofie.nl. [MG]