Moeten docenten op parkeerles?

Het zou natuurlijk kunnen dat de eigenaren van de auto’s op deze foto’s toevallig een keertje haast hadden ’s ochtends. Maar volgens diverse studenten aan de Lovensdijkstraat, die deze foto’s gemaakt hebben, is slecht parkeren aan de orde van de dag. Week in, week uit zien zij scheef en dubbel geparkeerde auto’s staan op de parkeerplaatsen van Avans.

Niet voor voltijd

Sinds een aantal jaren voert Avans het beleid dat de parkeerterreinen rondom de gebouwen en de parkeergarages eronder niet toegankelijk zijn voor voltijdstudenten. Zij hebben een OV-kaart, zo is de redenering, dus kunnen gratis met het openbaar vervoer naar school komen.

‘Het is echter wel frustrerend om dan keer op keer te zien dat op plekken waar drie auto’s kunnen staan slechts twee auto’s staan’, zeggen de studenten die de foto’s namen. ‘Op deze manier is het Avansterrein snel vol, maar buiten de slagbomen zijn de schaarse parkeerplekken hard nodig voor voltijders.’

Waarom is recht in een vak parkeren zo moeilijk? Zijn de parkeervakken te smal? Of hebben de Avansmedewerkers en deeltijdstudenten misschien eens een keer een opfrislesje (in)parkeren nodig..? [LJ]