Pabo verwelkomt internationaal gezelschap

‘Moving Targets’ is een internationaal project dat op de Bredase vestiging van Avans plaatsvindt. Voor deze gebeurtenis zijn studenten en docenten van Pabo’s uit België, Turkije, Engeland en Slovenië naar Nederland gekomen. Tijdens hun verblijf zullen zowel buitenlandse als Nederlandse docenten lezingen geven.

Eigen ervaringen

De lezingen die de buitenlandse en Nederlandse docenten de komende weken geven, gaan over allerlei onderwerpen die iets met Engels en cultuur te maken hebben. Zo zal er bijvoorbeeld een docent van de Turkse Celcuk Universiteit vertellen over Engelse lessen voor kinderen met leerproblemen, en zal een docent van de Engelse Northumbria Universiteit vertellen over overeenkomsten en verschillen tussen verschillende culturen.

Daarbovenop zullen docenten en leerlingen over hun eigen basisschooltijd vertellen. Het gaat hier met name over hun ervaringen met cultuuronderwijs en Engelse lessen. Het uiteindelijke doel van deze gesprekken is dat de docenten hun leerlingen beter over verschillende culturen kunnen vertellen en Europeanen op lange termijn meer begrip voor elkaar krijgen. [IB]