Parkeren Paleiskwartier dubbel zo duur

De duurdere prijzen zijn een besluit van de Bossche gemeenteraad. In heel de stad zijn de parkeertarieven verhoogd. Omdat ‘de parkeerexploitatie kostendekkend’ moet zijn, betaal je in het centrum van Den Bosch tegenwoordig 2,50 euro voor een uur parkeren in plaats van 2,20 euro. Aan de rand van het centrum is het tarief verhoogd naar 2,00 euro, in de woonwijken betaal je 1,50 euro.

Slachtoffers

Veel studenten wijken met hun auto uit naar de parkeergarage van het Paleiskwartier, omdat de parkeerplekken bij Avans zijn gereserveerd voor medewerkers. Zij zijn daarmee de grootste slachtoffers van deze verhoging. Voor een ochtend colleges volgen zijn de studenten nu vier in plaats van twee euro kwijt.

Voor deeltijdstudenten heeft de prijsverhoging geen consequenties. Zij kunnen bij de receptie nog altijd een uitrijkaart ophalen als ze hun auto in de parkeergarage van het Paleiskwartier hebben gezet. [CT]