Techniek met een roze randje

Ieder jaar nodigt Avans meisjes die geïnteresseerd zijn in techniek uit om kennis te maken met verschillende technische studies en de beroepen die daarbij aansluiten. Dit evenement wordt georganiseerd door de techniek academies van Avans en de stichting Meidendag.

Oude lichting ‘techniekvrouwen’

Oud-student, Anneke Janssen, van de opleiding Gezondheidszorg Technologie, zal de “techniekmeisjes” vertellen hoe zij het vond om een technische studie te doen. Ook vertelt zij over het werk dat zij nu doet en geeft zij de aanwezigen een workshop.

Tijdens deze workshop krijgen de toekomstige studenten de kans om zelf met techniek aan de slag te gaan. Zij mogen onder andere een ontwerpopdracht uitvoeren en een rolstoel uittesten. ’s Middags brengen zij ook nog een bezoekje aan een bouwplaats in Breda.

Vooral veel gezelligheid

Ondanks alle leuke activiteiten willen de deelnemers van de Meiden Techniekdag vooral ontdekken of een techniek studie iets voor hun is en of zij het goed met de andere techniek enthousiastelingen kunnen vinden. Daarom is er binnen het dagprogramma ook veel ruimte om elkaar op een gezellige manier te leren kennen. Behalve bij de lunch en het diner, zijn de meiden ook tijdens het doen van een speurtocht op elkaar aangewezen.

Inschrijven voor dit evenement kan via aanmelden@meidendag.nl [IB]