Van simpel idee tot groot succes

Volgens de Universiteit van Tilburg denken veel studenten niet na over de mogelijkheid om een eigen onderneming op te starten. Daarom willen zij hun eigen studenten en die van Fontys en Avans inspireren. Op 19 april zullen tijdens het symposium getiteld The Road: Milestones of Entrepreneurship verschillende sprekers informatie geven over het beginnen van een studentenbedrijf.

Nu.nl, ook een goed idee

Tijdens het evenement kunnen de studenten naar drie bekende sprekers gaan luisteren. Eén van hen is de oprichter van de populaire website nu.nl, Merien ten Houten. Behalve dit succes was hij ook degene die de zoekmachine ilse.nl startte en is hij op dit moment bezig met een nieuw project: Iphion TV. Naast de bekende internetondernemer kunnen de studenten ook luisteren naar Danny Mekic, die op zijn vijftiende zijn eerste bedrijf opzette, en Pauline van Dulken-Jansen, directeur van de stichting Bizworld.

De aanstormende ondernemers kunnen de hele avond met vragen bij studenten die al een eigen bedrijf hebben terecht.

Startkapitaal winnen?

Voor studenten die al voorbij de fase van “geïnspireerd worden” zijn, is er een pitching contest. Zij kunnen hun bedrijfsplannen voor 11 april naar de ondernemers vereniging van de Universiteit van Tilburg sturen. Voordat het symposium plaatsvindt, mogen de twaalf bedenkers van de beste ideeën meedoen aan een pitchting workshop. Op de avond van het evenement nemen de drie beste toekomstige ondernemers het tegen elkaar op en leggen hun plannen voor aan een jury. Degene die dat het beste doet wint een startkapitaal van vijfhonderd euro.

Het symposium The Road: Milestones of Entrepeneurship is op 19 april in de Midi in Tilburg om 18.30. Inschrijven kan via de website van de ondernemingsavond. [IB]