Varen onder Avansvlag

Ieder jaar nemen een aantal studentenzeilteams het tegen elkaar op tijdens de Race of the Classics, de grootste Nederlandse studentenzeilwedstrijd. Al drieëntwintig jaar doet er een groep Tilburgse jongeren mee aan dit studentenevenement. Dit jaar heeft S.V. Totus de organisatie van het Tilburgse team voor haar rekening genomen. Om deze reden varen de studenten dit jaar onder een nieuwe naam: Team Avans.

‘Oostende voor anker’

De Avansstudenten maken hun eerste tussenstop in het Belgische Oostende, waar op dat moment het evenement Oostende voor anker plaatsvindt. De bootliefhebbers hebben één dag de tijd om van het Avansschip, de Marie Galante, genieten.

Daarna vertrekt Team Avans naar Ramsgate, waar de volgende tussenstop is. Daar ontmoeten zij de andere deelnemers en kunnen zij met elkaar over hun ervaringen praten. Na één nacht rust op het vaste land, racen de schepen samen naar het eindpunt Ijmuiden. Uiteindelijk komen de schepen hier op 11 april aan en worden er verschillende prijzen aan de beste teams uitgereikt.

Team Avans kan gevolgd worden via twitter en via hun eigen website. [IB]