Vroege colleges op 1 april

Wereldwijd zijn de media op 1 april waarschijnlijk de grootste grappenmakers die er bestaan. Ze publiceren een ietwat bizar, maar geloofwaardig bericht en kijken of de mensen erin trappen. Pas de volgende dag wordt vaak bekend dat het verhaal niet waar is en staan de goedgelovigen voor schut. Zo liet een Zweedse televisiezender in 1962 aan haar kijkers weten dat hun zwart-wit televisies kleurentelevisies zouden worden als ze een panty over hun tv trokken.

Sextape

Ook dit jaar strooien televisiezenders, radiozenders, kranten en websites met idiote nieuwtjes die zogenaamd waar zouden zijn. 3FM-dj Frank Dane zou volgens de zender en verschillende internetbronnen in een sextape te zien zijn. De video bleek te bestaan, maar of de man die in het filmpje daadwerkelijk de jonge dj was, bleef tot vanmorgen onduidelijk. Toen vertelde Dane in de Telegraaf dat het inderdaad om een grap ging. BNN en 3FM wisten zelf van niks.

Medewerkers van de NHTV in Breda ontvingen gisteren het bericht dat ze voortaan moesten betalen voor een parkeerplaats bij de hogeschool. Alleen de leden van het College van Bestuur zouden een gratis parkeerplek krijgen.

Blackboard

De Bredase studievereniging Cesar meldde dat vanwege een storing op blackboard een aantal tentamens zijn uitgelekt, die op de site van Cesar zijn te downloaden.

Ook het vervroegen van de colleges bij Avans was een 1 april grap. In totaal vulden 42 studenten vandaag het webformulier in waarin zij bezwaar konden maken tegen het vervroegen van de colleges. [IB, AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Colleges Avans starten toch eerder 01-04-2011